Oğullarımız da Zinaya Yaklaşmasın!


10858491_397243227067657_9142836175573228588_n

Geçen akşam ben başka bir işle uğraşırken, bir yandan da üniversite 2. Sınıftaki oğlum ve babasının konuşmalarını uzaktan dinliyordum.
Oğlum babasına üniversite ortamının bozukluğundan bahsediyor, sınıfındaki gençlerin pek çoğunun karşı cinsle ilişkileri olduğunu anlatıyordu. Konuşmanın şu kısmı en can alıcı kısmıydı:

Sınıfımdaki bir genç bana: “Gerçekten sen hiç aşk yaşamadın mı? Kız arkadaşın hiç olmadı mı?” diye sordu.

Ben de: “Kesinlikle olmadı” dedim. “Kardeşim biz müslüman değil miyiz? Allah kitabında “Temiz kadınlar, temiz erkeklere yaraşır” buyurmuyor mu? Ben şimdi bir kızla evlilik dışı bir beraberlik yaşasam, bu evleneceğim kıza ihanet olmaz mı? Zina edip, sonra eşimin yüzüne nasıl utanmadan bakarım. Sabredeceğiz. Evlenmeyi bekleyeceğiz”

Oğlum bunları anlatınca, sınıf arkadaşı şaşırmış ve:
“Gerçekten ne kadar doğru. Ben hiç böyle düşünmemiştim. Zaten bugüne kadar bana kimse bunu anlatmadı ki” deyip hayıflanmış.

Çocuklarım ilk ergenliğe girdikleri dönemden Üniversitesiye gidene kadar sık sık onlara Nur suresi:3 ve İsra suresi: 32. Ayeti hatırlattım. “Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur.” Eğer siz temiz olursanız, temiz olanlara layık olabilirsiniz. İlerde eşiniz olacak kızın bir erkekle gezip tozmasını ister misiniz? İstemezseniz siz de zinadan uzak duracak, temiz kalmaya çalışacaksınız diye öğütler verdim.

Bugün sokaklar dolusu zinaya düşen genç var. Kız-erkek arkadaş, sevgili, flört adı altında, her yerde alenen zina ediliyor. Zinalar, ardından aldatmaları, tatminsizlikleri, mutsuz evlilikleri, boşanmaları beraberinde getiriyor.

Neler neler öğretiyoruz çocuklarımıza fakat Allah’ın çizdiği sınırları, helalleri, haramları anlatmıyoruz. Her anne baba evladına Allah’ın yasasını öğretmiş olsaydı, toplum bu kadar çığırından çıkar mıydı?

Oğlumun anlattıklarını duyunca, Elhamdulillah dedim. Rabbim bana yıllar süren emeğin meyvesini verdi. Tam tersi de olabilirdi. Her şeye rağmen Nuh Aleyhisselâm’ın inkarcı oğlu da bir örnektir bize. Fakat ne diyordu üstad:

“Tohum saç, bitmezse toprak utansın!”
Biz tohumu saçmakla, bize emanet edilen fidanları gücümüz yettiğince sulamakla görevliyiz. Takdir Rabbimizindir.

Cahide Sultan

Bir Cevap Yazın

