Kepekli Ekmek Tarifi


Kepekli Ekmek Tarifi

Esselamu aleykum dostlar!

Birkaç gün önce sizlerle beyaz ekmek tarifi paylaşmıştım. O zaman da ifade ettiğim gibi, genellikle farklı tarifler deniyorum.

Kepekli ekmek tarifi en çok yaptığım tarifler arasında yer alıyor. Yine beyaz ekmek gibi yumuşak, fakat daha bereketli ve doyurucu. Bu ölçüler ile 6 kişilik bir kahvaltıya yeterli ekmeğiniz olacaktır.

Malzemeler

– 1/2 yaş maya
– 300 ml su
– 1/2 çay bardağı zeytinyağı
– 2 tepeleme yemek kaşığı keten tohumu
– 2 tepeleme yemek kaşığı buğday kepeği
– 280 gram beyaz un
– 200 gram tam buğday unu
– 1 tatlı kaşığı tuz (6 gram)

Yapılışı

– Öncelikle ekmek haznesini makinamızdan çıkarıyoruz. Mayamızı ve sıvı malzemelerimizi ekmek haznesine ekliyoruz. Diğer malzemelerimizi de ekleyip hazneyi makinaya yerleştiriyoruz.
– Makinamızı programlıyoruz. Ben hafif bir ekmek elde edilen ve orta derecede kızartan programı seçtim.
– Üç saat 20 dakika sonra ekmeğimiz hazır :)

Âfiyet olsun!

Not: Eğer ekmeğinizi akşamdan programlayıp sabah’a hazır ediyorsanız, 1/3 yaş maya yeterli olacaktır. Aksi tarktirde, yukarıdaki ölçülerle hamurunuzun taşma ihtimali var.

Kepekli Ekmek Tarifi” üzerine 3 yorum

  1. Tarifleriniz için teşekkür ederim beyaz ekmek tarifini okuduktan sonra gidip ekmek yapma makinasi aldık eşim her sabah taze sıcak ekmek yapmamı istiyor bilmiyorum almakla doğru mu yaptım :)

Bir Cevap Yazın

