Bütün yorgun ve meşgul babalara…


Bütün yorgun ve mesgul babalara

As selamu aleykum ve rahmetullah ve berekatuh.

Tüm babalara.
Uyanmaları için.
Çok geç olmadan.

Baba,
Sana bu kelimeleri, bu sıralar çok meşgul olduğun için yazıyorum. Anneme sıkça ‘zamanım yok, çok meşgulüm, şu çocukla ilgilen’ dediğini duyuyorum. Baba, ‘meşgul’ ne demek? Seni hep bilgisayarın karşısında görüyorum, çalışıyorsun ve oyunlar oynuyorsun. Zamanının çoğunu elindeki telefonla, ona bakarak ve gülümseyerek geçiriyorsun. Ayrıca elinde tablet ile de görüyorum seni. Birşeyler okuyorsun ve hiçbir şey anlamıyorum. İlgini çekmek için sana doğru geliyorum, yüzünü okşamak için yanına geliyorum, düşer gibi yapıyorum ve acımış gibi ‘offf !’ diyorum, yanıma gelmen ve beni teselli etmen için. Ama sen beni görmüyorsun baba… Sana doğru geldiğimde, yalnız kalmak için ve benden uzaklaşmak için diğer odaya geçiyorsun.

Bazen işten geldiğinde koltuğa uzanıyorsun. Büyük bir gülümsemeyle sana doğru geliyorum. Ama sen beni artık görmüyorsun baba. Anneme, çok çalıştığın ve yorgun olduğun için dinlenmek istediğini söylüyorsun.
Biliyor musun baba, bütün gün sabırsızlıkla senin gelmeni bekliyorum. Annem bana işte olduğunu ve yakında eve döneceğini söylüyor. O zaman seni bekliyorum ve günümü oyun oynayarak geçiriyorum. Zamanın çabucak geçmesini, içimde tarif edilemez bir mutlulukla, akşam olmasını ve sana kavuşmayı bekliyorum. Çünkü biliyorum ki akşam olduğunda, anahtarlarının sesini, merdivenden çıkan ayaklarının yaklaşan sesini ve kapıyı açmak için çantanı yere koymanı duyacağım. O an benim için büyüleyici bir an oluyor. Sanki bana her gün dünyanın en güzel hediyesi veriliyormuş gibi : dünyada en çok sevdiğim erkeği, Allah benimle buluşturuyor. Babam. Ama baba, sen aynı şeyleri hissetmiyorsun.

Baba, biliyorum ki çalıştığında çok yoruluyorsun. Kolay değil. Beni ve annemi düşünmen gerekiyor. Omuzlarında bir yük var. Evin babası olmak kolay bir iş değil. Ama, biliyor musun, annem de bizim için çok şey yapıyor. Bütün gün evde olmadığın için, annemin senin ve benim için yaptığı fedâkarlıkları görmüyorsun. Yemek hazırlıyor, bütün evi temizliyor ve canımın sıkılmamasi için beni her zaman yanına alıyor ; her anı oyuna çevirmeyi başarıyor. Annem bize pastalar hazırlıyor, çorbamı da hazırlıyor. Beni sık sık öpüp kokluyor ve saçlarımı o yumuşacık elleriyle okşuyor. Benim bakımımla ilgileniyor ve beni yıkıyor. Annem bir tane, biliyor musun baba ? Çok yorgun ve yoğun olsa dahi, benimle oynuyor ve hiç şikayet etmiyor.

Annem sıkça bana senden bahsediyor baba. Ama babacığım, bazen annem gerçekten dayanılmaz derecede yorgun oluyor. Çok yoruluyor. Biliyor musun, çok çalıştığı için annemin beli ağrıyor. Çok şey taşıyor. Baba, ağırlaştığım için annemin beni kollarında taşıyacak gücü kalmadı. Bacakları da ağrıyor. Güzel pamuk elleri de anannemin ellerine benzemeye başladı. Anannem krem sürmesini söyledi, ama annemin kendine ayıracak zamanı yok ki. Bizim için yemek hazırlıyor, kirli çamaşırları yıkıyor, onları ütülüyor, dolapların içini düzenliyor. Ve bütün bu işlerin arasında temiz hava teneffüs etmem için beni dışarı çıkarıyor. Ve tabi ki senin için de sürprizler hazırlıyor. Sahi, sen ona çoktan hediye almadın… Ama sen, baba, bunları görmüyorsun. Çünkü meşgulsün, çok meşgul…

Annem bana çalışarak dahi bir şeyler öğretiyor. Üçe kadar saymayı öğrendim. Ayrıca hayvanların ismini de biliyorum artık. Birkaç gün önce bana aldığı ahşap oyuncakla artık oynayabiliyorum. ‘Allah’ bile diyebiliyorum babacığım. Dün akşam, bütün bunları sana gösterecektik ama yorgundun. Annem aynı anda birkaç işle meşgul olabiliyor, ama sen sadece bir şeyle uğraşıyorsun : çalışmak. Biliyorum babacığım, çok yorgun ve çok yoğunsun…

Annem bana dinimi öğretiyor. Duymam için yüksek sesle sûreler okuyor. Ben oyun oynarken, annem Kur’ân açıyor. Bu beni rahatlatıyor baba, biliyor musun ? Ama sen bütün bunları düşünmüyorsun, halbuki dinimi bana senin öğretmen gerekiyor, bu senin görevin. Bütün işleri anneme devrettin, kendi işlerini de. O halde baba, ne işe yarıyorsun ki, annem senin görevlerini de üstlenmek zorunda kalıyorsa? Düşündüğümde, sen annem için sadece bir yüksün baba… Onun kalbini sıkça kırıyorsun, her zaman bağırıyorsun, ona hiç yardımcı olmuyorsun, eve geldiğinde çamaşırlarını bile yere fırlatıyorsun. Bazen ona el kaldırıyorsun. Ve, tüm verdiğin sözlere rağmen, ev için bugün yapılacak işleri hep yarına erteliyorsun.

Annem bir tane, biliyor musun babacığım ? Sen yok iken, bana senden bahsediyor. Bana her zaman senin gibi bir babam olduğu için çok kısmetli bir çocuk olduğumu dile getiriyor. Bir tane olduğunu söylüyor. Altın kalpli olduğunu anlatıyor. Annem dedi ki, çok meşgulmuşsun. Benimle oynamasan da, beni görmesen de, beni sevdiğini söylüyor. Baba, bu doğru mu ? Beni gerçekten seviyor musun ? Meşgul olsan dahi mi ?

Biliyor musun baba, seni hastanede ilk gördüğüm anı hatırlıyorum. Gözlerindeki mutluluğu hiç unutamam. Yanaklarından süzülen o gözyaşları ve ‘Elhamdulillah !’ deyişini hiç unutamam. Bana yumuşacık davranmanı. Beni güldürmek için yaptığın şirinlikleri. Benimle oynadığın oyunları. Bana aldığın hediyeleri. Anneme bile beni yıkamak için yardımcı olduğun günleri. Hiç unutamam.

Baba, beni dizlerinin üstüne alıp karnımı okşadığın zamanları çok seviyordum. Karnım çok ağrıyordu baba. Biliyor musun, senin o kocaman ve sıcacık ellerin beni çok rahatlatıyordu… Karnım çok ağrıyordu ve sen hep yanımdaydın.

Baba, fark ettim ki bu sıralar annemden ve benden çok uzaklaştın. Biliyor musun baba, benimle oynamana ihtiyacım var. Seni gerçekten tanımıya ihtiyacım var. Seni annemin anlattıklarıyla ve annemin gözleriyle tanımak istemiyorum. Seninle daha fazla zaman geçirmek isterim. Biliyorum, işin senin için büyük bir önem taşıyor. Hatta annemden ve bende fazla. Ama biliyor musun, sana ihtiyacım var babacığım. Annemin de sana ihtiyacı var. İkimizinde senin sevgine ihtiyacımız var. Sanırım kalbinde bize verecek sevgin kalmamış baba.

Biliyormusun baba, geçen gün seni rüyamda gördüm. Gece ağlayarak uyandım. ‘Babaaaa !’ diye bağırdım. O anda kokuna, sıcaklığına ve beni teselli etmen için o kocaman ve sıcacık ellerine ihtiyacım vardı. Benim için dünyanın en güçlü adamı sensin. Sen dünyanın en iyi babasisin. Annem o gece beni teselli etmen için seni çağırdı, ama sen bağırdın ve kalbim çok acıdı baba. Biliyor musun, çok ağlamayacaktım. Gerçekten. Sadece yanıma gelmeni istiyordum. Daha konuşamıyorum, çünkü bu şekilde yaratıldım. Ama bu çok şeyi hisetmeme ve anlamama engel değil. O anda anladım ki, sen beni eskisi gibi sevmiyorsun.

Baba, anneme ‘bu çocuğa bakmak için bende sendeki gibi sabır yok’ diyorsun. Ama baba, neden arkadaşlarınla zaman geçirmeye sabrın var, neden onlarla saatlerce telefonda konuşma sabrın var ? Neden gece boyunca bilgisayar karşısında oturmak veya çalışmak için sabrın var ? Farkettim ki, sonrasında gözlerin kıpkırmızı oluyor yorgunluktan. Babacığım, gözlerini benimle oynayarak dinlendir. Seni bu halde görmek beni üzüyor. Benimle oynamak ister misin baba ?

Baba, biliyorum, evde sessizlik istiyorsun. Ama biliyor musun, ben sadece bir bebeğim, bir çocuğum. Bazen bir yerim ağrıyor veya bir ihtiyacım oluyor, o zamanlar kendimi ifade etmek için ya ağlıyorum ya da bağırıyorum. Özür dilerim babacığım, kendime hakim olamıyorum. Bu benim elimde değil. Annem bana sessiz olmam gerektiğini söylüyor çünkü meşgulmuşsun ve çalışman gerekiyormuş. Bağırmalarımı kontrol etmeye çalışıyorum. Ama bu çok zor baba. Bazen yapamıyorum. Baba, neden her zaman meşgulsün ?

Biliyor musun, dün kolumdan tuttuğunda kolumu çok acıttın. Anneme ‘Al bu çocuğu ! İstediğim tek şey sessizlik !’ diye bağırdığında, kalbimi çok acıttın. Yapamıyorum babacığım. Özür dilerim… Ama söz, bir dahaki sefere, sesimi yükseltmeyeceğim.

Baba, seni özlüyorum…
Sen beni ilk günlerdeki gibi sevmesen de, ben seni çok seviyorum.
Yakında büyümüş olacağım. Beni artık kucağına alamayacaksın. Bana sarılamayacaksın. Belki saçlarımı okşamaya firsatın olmayacak. Benim elimden tutup gezdiremeyeceksin. Kucağına alıp oyunlar oynayamayacaksın. Benim yanıma oturup yapboz oynayamayacaksın veya saklambaç oynayamayacaksin. Benimle defterimi boyayamayacaksın. Beni gıdıklayıp güldüremeyeceksin. Biliyor musun, bunlar sadece birkaç sene sürüyor babacığım. Çok şey istemedim senden… Hayalimdeki gibi sadece birlikte geçirebileceğimiz her günü değerlendirmek istemiştim. Ama hayalim gerçekleşmedi…

Baba, biliyor musun, ben büyüyünce evleneceğim. O zaman seni bugün olduğu gibi sıkça görürmüyüm bilmiyorum. Biliyor musun baba, ben büyüyünce çok meşgul olacağım. Ama çok meşgul olsam da, seni görmeye geleceğim. Seni kocaman gülücüklerle karşılayacağım. Seni kucaklayacağım. Seni öpeceğim. Ve seni her gün arayacağım. Çünkü sesini duymaya ihtiyacım var baba. Onca senelik yokluğun beni derinden yaralamış olsa da, sana bunları ben yaşatmayacağım. Sen her zaman yanımdaydın, ama sanki hiç yanımda yoktun baba…

Baba… Yanımda olmana rağmen, seni yokmuşsun gibi çok özlüyorum.
Sana ihtiyacım var baba.
Çok geç olmadan uyan babacığım.

Oum Soumeyya
Oumsoumeyya.com

Bütün yorgun ve meşgul babalara…” üzerine 2 yorum

  1. Güzel bir yazı ancak fazlasıyla subjektif. Belki böylesi ideali olsa da, günümüz yaşam koşulları realitesine daha yakın yazılarınızın olması daha doğru olacaktır. Anne ve Babalık kavramı, kimliksel bir süreç dahilinde olup, semantik güzergah ile yoluna devam edeceğinden, bireylerin yetişme alanları, tarzları, çevreleri, deneyimleri gibi faktörlerin yanı sıra toplumun o aileye biçtiği rolün de etkisiyle etkiler duygusal zeminden mental zemine doğru kayar. Hukuk ile geleneklerin izdivaç edemediği sosyal toplumumuzda yukarıdaki yazınız ancak tavsiye olarak kalacaktır. Bence biraz daha doku odaklı yaklaşımda bulunulmalıdır. Saygılarımla.

Bir Cevap Yazın

