Peynirli Poğaça


Peynirli Pogaça

Esselamü aleyküm dostlar!

Uzun süredir hazır olup bir türlü klavyeye dökemediğim bir tarif paylaşmak istiyorum sizlerle. Bu poğaça tarifini Cahide abla‘nin sitesinden almıştım. O günden beri hem bu tariften vazgeçmiyorum, hem beğenenlerle paylaşıyorum. Pamuk gibi, oldukça yumuşak bir kıvamı olan bu tarifi denemeyen kalmasın :)

Malzemeler

2 su bardağı süt (ılık olacak)
1,5 çay bardağı zeytinyağı
2 yumurta (sarıları ayrılacak)
1 tatlı kaşığı tuz
6 şu bardağı un (silme olacak)
1/3 paket yaşmaya

İç malzemesi
1 kase peynir
1 tutam maydanoz

Yapılışı

– Mayamızı, sütümüzü, zeytinyağımızı ve tuzumuzu derin bir kapta karıştırıyoruz. Unumuzu yavaş yavaş ekleyerek hamurumuzu yoğuruyoruz. Üzerini örtüp mayalanmaya bırakıyoruz.
– Peynirimizi ezip, maydanozlarımızı ince ince kıyıyoruz.
– Mayalanan hamurumuzdan parçalar alıp dilediğimiz şekli veriyoruz.
– Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana pek pişiriyoruz.

Âfiyet olsun!

Not: Bu ölçülerle yaklaşık 20 poğaça elde ediliyor. / Cahide abla şeker eklemişti tarifine, ben şekersiz yapmayı tercih ediyorum.

Bir Cevap Yazın

