Hassas ciltler için 3 farklı bakım


yulaf

Esselamü aleyküm dostlar !

Oldukça hassas ve kozmetiklerin içerdiği çoğu maddeye tepki gösteren bir cilt’e sahibim. Hal böyle olunca, elimden geldiğince cilt bakımı konusunda araştırmalar yapıp cilt tipime uyan çözümler arıyorum.

Üç maske cildime yeni bir tazelik katıp yüzümü aydınlatıyor. Bu keşifleri sizinle paylaşmamak olmazdı. Cildinizin özellikleri farketmeksizin, bu bakımları rahatlıkla haftada bir veya iki kez uygulayabilirsiniz ;)

Birinci tarifimiz, derimizi yenilemeyi sağlayacak bir peeling. Zeytinyağı sayesinde, bu peeling cildimizi besleyip yumuşatacaktır. İki tatlı kaşığı zeytinyağına (organik olanını tercih edin), bir tatlı kaşığı irmik ekleyip karıştırmanız yeterli olacaktır. Yüzünüze sürecek kıvamda bir « hamur » elde edeceksiniz. Herhangi bir zarar vermemek üzere yüzünüzü yavaş yavaş övün. Sonrasında yüzünüzü ılık şu ile durulayıp, bir nemlendirici kullanın. Bu peelingi haftada bir kez uygulayın.
Peeling yaptıktan sonra, kesinlikle birkaç saat güneşe çıkmamanız gerekir. Aksi taktirde, cildiniz güneşin zararları ışınlarından kendini koruyamayacaktır !

İkinci maskemiz cildimizi aydınlatıp yatıştıracaktır. Maskemizin içerdiği zencefil, anti-enflamatuar ve antioksidan özellikleriyle, bal ise yumuşatıcı, antioksidan ve antibiyotikleriyle tanınan malzemelerdir. Tarifimiz şöyle :
– 1 tatlı kaşığı yoğurt (az yağlı olanını tercih edin)
– 1 tatlı kaşığı bal
– 1 tatlı kaşığı badem yağı
– ½ tatlı kaşığı toz zencefil
Malzemeleri karıştırıp buzlukta yaklaşık 10 dakika dinlendiriyoruz. Soğuk maskeyi yüzümüze sürüp 15 dakika bekletiyoruz. Ilık su ile yıkadığımız yüzümüzü nemlendiriyoruz. Bu maskeyi haftada bir kez uygulayın.

Son maskemiz, hazırlığı en kolay olanı. Yalnızca yulaf ezmesi içeren bu maske, siyah noktalar ve geniş gözenekli ciltler için idealdir. Bunlar özellikle yağlı ciltilerde görünmekle birlikte, düzenli bir bakım gerektiren sorunlardır. Bu bağlamda yulaf, yağ salgılamasını doğal bir şekilde düzenler. Cildi temizlediği gibi, zamanla gözenekleri sıkılaştıran yulaf, cildinizi oldukça yumuşatır.
Tarif için, iki çorba kaşığı yulaf ezmesini mutfak robotunda iyice ezin (bir kavanoz kadar hazırlayıp, bu işlemi bir defa yapabilirsiniz) ve bir çorba kaşığı kadar sıcak şu ile karıştırın. Yüzünüze kolayca sürülecek kıvamda bir karışım elde etmeniz gerekir. Maskeyi önceden temizlediğiniz cildinize sürüp 10 dakika kadar bekletin. Yüzünüzü ılık su ile yıkayıp nemlendirin. Bu maskeyi haftada iki kez uygulayın.

Farkettiğiniz üzere, herhangi bir bakımdan sonra, cildinizi nemlendirmek çok önemli. Cildimizi temizlediğimizde, doğal olarak bir kısım yağından arındırıyoruz. Cildimizi nemlendirmediğimiz taktirde, yağ eksiğini kapatmak üzere vücut tekrar yağ üretecektir. Bunu düzenlemek üzere, nemlendirici kullanmak durumundayız.

Nemlendirici konusunda ise, doğal ürünlere yönelmemiz gerekir. Badem yağı, kayısı çekirdeği yağı, karite yağı gibi yüzde yüz doğal ve olabildiğince organik ürünler cildimiz için en sağlıklı olanıdır. Bu yağlar hem hassas ciltlere dahi zarar vermeyen, hem de kozmetiklerde bulunabilecek zararlı maddelerden bizleri uzak tutacaklardır.

Maskeleri özellikle akşamları, yatmadan önce uygulamanızı tavsiye ediyorum. Bu aynı zamanda sizin için bir dinlenme seansı olacaktır. Uyandığınızda ise, cildinizin ne kadar güzelleştiğini fark edeceksiniz !

Hassas ciltler için 3 farklı bakım” üzerine 12 yorum

  1. Tarifler için çok teşekkürler.
    Benim aklıma bir şey takıldı badem yağı yüzde tüylenme yapmaz mı? Kayısı çekirdeği için de aynı endişelerim var.
    Bu konularda pek bir cahilim. :/ Son bir soru bu tarifler farklı günlerde mi uygulanacak?

    1. Türk halki arasinda badem yaginin tüglenme yapacagi gibi bir kaygi mevcut. Fakat genel olarak bakimlarda uygulanmasina ragmen, böyle bir vaka’yla karsilanmamis :) Kayisi çekirdegi yagi konusunda da sorun olacagini zannetmiyorum, ama kullanmadigim için emin degilim.
      Tarifler ayni günlerde uygulanabilir aslinda. Cildiniz çok hassas ise, yine de farkli günlerde uygulayin. Hatta yulaf ezmesi maskesini yaptiginiz gün diger iki maskeden birini rahatlikla yapabilirsiniz.

      1. Bıyığa, kaşa, saça badem yağı ve zeytinyağı sürmek gibi şeyler olduğu için insan çekiniyor haliyle. (:
        Cildim çok hassas maalesef, sivilceye çok müsait. :/
        İnşaAllah üşengeçlik yapmayıp denerim. Ama denersem etkisini yazarım.
        Tekrar teşekkürler.

        1. Sivilce konusunda, bildigim kadariyla cilt temizligi çok önemli. Sabah aksam 100% dogal ve organik bir sabunla yüzünüzü temizleyin (sonrasinda nemlendirmek sartiyla). Birkaç haftadir aksatmadan sabahlari ve aksamlari yüz temizligimi aksatmiyorum. Bu aliskanlik dahi yüzüme farkli bir aydinlik katti :)
          Karite (veya shea) yagi da yüzümü güzellestirenler arasinda. Hatta en etkili olani diyebilirim ;) Afrikali kadinlarin güzellik sirri olan bu yag, hassas ciltler için birebir. Cildi yumusatip, zamanla pürüssüz hâle getiriyor. Baskalarina da tavsiyede bulundum ve ayni etkiler onlarda da görüldü ;)

          1. Sabah akşam olmasa da en azından günaşırı yüzümü doğal olduğunu iddia eden sabunla yıkıyordum ama pek faydası olmadı. Eczacıyla konuştum neutrogena’nın pembe greyfurt peelingini ve alkolsüz toniğini önerdi.
            Tonik biraz yaktı ve kızarttı yüzümü peelingi de evde olduğum için akşamları kullanıyorum.
            Tek tesellim siyah nokta olmaması yoksa yüzümü yıkadıktan sonra çıkan sivilceler cinnet sebebi :/
            Karite yağını denemek istiyorum peki hangi marka kullanıyorsunuz. Bu yağ işleri biraz sıkıntılı sahte olma ihtimalleri yüksek olduğundan çekiniyorum.
            Son bir soru yağları sürerken pamuğa damlatıp bütün yüzünüze mi yoksa sorunlu yerlere mi sürüyorsunuz?
            Çok konuşştum kusura bakmayın. Antibiyotik tedavisi görmüştüm ve maalesef tekrar nüksetti ondan dolayı biraz tıp dünyasına küstüm (:

            1. Karite yagini Internetten siparis etmenizi tavsiye ederim. Iherb sitesinden bu konuda oldukça memnunum. Ingilizce oldugu için, gerekirse yardimci olabilirim.
              Siradaki linkte organik bir karite yagi mevcut:
              http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Shea-Butter-Certified-Organic-7-fl-oz-207-ml/52936#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=karite%20butter&rc=24&sr=null&ic=3
              Hatta siparisiniz için: KLS527 indirim kodunu kullanabilirsiniz. 5$ indirim hakki kazandirip, kargo ücretini hafifletiyor.
              Karite yagi kati bir yagdir, belli bir dereceden sonra sivi hâle gelir. Avuçlarinizin arasinda isitip, sonra yüzünüzün tamamina sürmenizi tavsiye ederim.
              Neutrogena markasina gelince, faydali ama çok pahali bir marka. Dogal ürünler uzun vadede her zaman daha hesapli olurlar. Ayrica peeling’i hiçbir sekilde günlük kullanmanizi tavsiye etmem. Hassas ciltiler için haftada bir peeling yeter de artar :) Tonik konusuna gelince, yulaf ezmeli maske bir nevi bu rolü üstleniyor. Yüzünüzü yakma sebebi muhtemelen alkol içermesinden dolayidir.
              Tavsiye ettigim sitede 100% dogal, sadece üç malzeme içeren zeytinyagli sabunlar da mevcut: http://www.iherb.com/Kiss-My-Face-Pure-Olive-Oil-Soap-Fragrance-Free-3-Bars-4-oz-Each/55846 Zeytinyagi, su ve az miktarda deniz tuzuyla yapilmis sabunlar bunlar. Özel olarka yüz için gelistirilmis, fakat deniz tuzunun hassas bir cilt üzerinde etkileri zararli olabilir mi bilemiyorum.

              1. Yardım teklifiniz, indirim kuponu ve cevabınız için çok teşekkür ederim.
                Tonik alkolsüz ama yaktı, kullanmayı düşünmüyorum. :/
                Peeling dedim ama içinde pütürcükler olan temizleme jeli. Peeling etkisi varmış. Sırf para verdim diye kullanıyorum. :p
                Ama sizin verdiğiniz tarifleri deneyeceğim inşaAllah.
                Tarifinizdeki badem acı badem yağı mı?
                Evde kayısı çekirdeği yağı var o bitince verdiğiniz adresten karite yağı almayı düşünüyorum.
                Sabun konusunda da gelenekselpazar da satılan toprak renkli zeytinyağlı sabunu beğenmiştim. Aktardan her seferinde farklı sabun aldığım için hangisinin güzel olduğunu anlayamıyorum. (:

                Bu arada akşamları yatmadan elma sirkesi ve limon karışımı sürüyordum yüzüme. Gözenkleri küçültücü etkisi varmış. Gözenek konusunu bilemiyeceğim ama cildime iyi geliyordu.
                Tüm cilt problemi olanlara Allah şifa versin.
                Bu yazı için tekrar teşekkürler. Allah razı olsun. (:

                1. Tatli badem yagi kullandim ;)

                  Yardimci olabildiysem ne mutlu. Inanin ihtiyacim oldugu halde bu konuda yardim bulamadim, bu yüzden edindigim bilgileri zevkle paylasiyorum :)

                  1. Bu konuda ben de cok muzdaribim. :/ Zaten minyonum sivilceler yüzünden ergen görüntüsünden kurtulamadım. Bir faydası bu, genç gösteriyor. İnsanlar beni hala liseli sanıyor. (:
                    Bir de şunu keşfettim; abdest aldıktan vs sonra yüzümü havluya sürmüyorum. Kağıt havluyla kuruluyorum. Unutup havluyla kurularsam, kızarıklıklar atağa geçiyor ve sivilce çıkıyor.
                    Güneş kremi olarak doğal reçeteniz var mı peki?

                    1. Kagit havluyu ben de bilirim, fakat sadece kendinizin kullandigi yumusak bir havlu da ayni islevi görür :)
                      Malesef günes kremi konusunda bir alternatifim yok, fakat birçok zararli madde içerdiklerini biliyorum. Eczaneden dahi olsa, olabildigince sakinmak gerekir.

Bir Cevap Yazın

