Diyet Şişmanlatır!


Diyet Şişmanlatır

Esselamü aleyküm kardeşlerim!

Diyetlerin şişmanlattığını biliyor muydunuz? Evet, evet, doğru okudunuz. Diyet şişmanlatır!

Diyette olan kişi belirli bir sürede kilo vermek üzere kendini birçok gıdadan mahrum edip metabolizmasını hırpalıyor. Buna alışık olmayan beden, artık verilmeyen gıdaların açığını kapatmak üzere stok yapıyor. Böylelikle beden az yemeye alışıp, az kalori tüketiyor. Bu şekilde birkaç hafta boyunca kilo kaybettikten sonra, vücudun bu duruma alışmasıyla birlikte artık zayıflanmıyor. Yani 4-5 kilo vermek isteyenler için, ideal metod. Tabi, en azından öyle algılanıyor…

Peki sonrasında ne oluyor?

Mahrum olunan gıdalar azar azar tekrar tüketiliyor. Vucüt az kalori tüketmeye alışmış olduğundan, bu gıdaları stok hânesine ilave edip verilen kilolar çok kısa sürede tekrar alınıyor. Hatta, bununla kalmayıp, giden kilolar katlanarak dönüyorlar… Tam bir kısır döngü!

Hâl böyle iken ne yapmalı?

Sıradaki noktaları kendinize şiar edinin:
– Öncelikle zayıflama isteğini beyninizden silin. “Diyet” kelimesi, varlığıyla dahi açlık hissetmemize vesile oluyor :)
– Sakın öğün atlamayın! Atladığınız her öğün metabolizmanın yavaşlamasına sebebiyet veriyor. Bunun yerine, aç olmadığınız durumlarda elma gibi az kalorili bir meyve tüketin.
– Belirli öğünleriniz olsun. Böylece zamanla o öğünler dışında vücudunuz gıda ihtiyacı duymayacaktır.
– Mümkün mertebe mutfakta yağ ve şekerin ayarını kaçırmayın.
– Yağlı ve şekerli gıdaları tükettiğinizde kendinizi frenleyin. Porsyonları küçültüp, yediklerinizin tadını almaya bakın; yediklerinizi ağzınızda daha uzun süre tutup iyice çiğneyin. Böylelikle hem beyninize tok olduğunu hissetmesi için zaman vermiş olacaksınız, hem midedeki hazmı kolaylaştıracaksınız.
– Her gün bir öğün meyve tüketmeye özen gösterin; bağırsaklarınıza ilaç gibi gelecektir. Ayrıca meyvelerle vitamin ihtiyacınızın bir kısmını karşılamış olacaksınız.
– Kahvaltı ve yemekten önce bir büyük bardak su içmek midenizin bir kısmını dolduracaktır.
– En önemlisi ise midenizi dinlemek olacaktır! Tıka basa yemek yerine, yavaş yiyip tokluk hissinin belirtilerini izlemeniz gerekir.

Yukarıda sayılanları alışkanlık hâline getirin. Eğer başlayıp sonrasında terk edecekseniz, bu küçük farklılıklar dahi size kilo aldıracaktır. Aksine, beslenme şeklinizi devamlı bir şekilde değiştirecek olursanız, uzun vadeli ve kalıcı bir kilo verme yoluna girmiş olursunuz. Üç ayda on kilo vermek yerine, bir veya iki senede on kilo verme yolunu tercih edin. Böyle bir yol izlemek, hem beden hem ruh sağlığınız açısından en faydalı olanıdır ;)

Nilgün Eryılmaz

Reklamlar

Diyet Şişmanlatır!” üzerine 2 yorum

  1. Aleykümselam :) … Diyete niyet edeceğimiz kadar, Allah rızası için sünnete uysak kar üstüne kar kazanırız. Sünnete uymakla ibadet sevabı kazanacağımız gibi, bedeni sağlığımıza ve sağlıklı kilomuza da kavuşmuş olacağız. Asr-ı saadet döneminde hastalıklara pek rastlanmazmış, nedeninin de sünnete uygun yaşandığı için gereksiz kiloların olmayışıymış. Zamana ve modaya göre değişen diyetlerle dengemizi bozacağımıza, vücudumuzun Ustasının(cc) Efendimize(sav) bildiği gibi beden makinamızı çalıştırsak, düzgün işleyen sağlıklı bir bedenimiz olacaktır inşallah… Yapan bilir öyleyse bilen konuşur, bu bedeni kim yaratmışsa en güzel işleyişi de bilen muhakkak O’dur… Selametle.;)

    1. “Diyete niyet edecegimiz kadar, Allah rizasi için sünnete uysak…” cümlesi ne kadar da manidar! Kadinlar, diyet ve kilo verme konusunda verdikleri çabayi Islam adina verseler Allah bilir kendileri ve ümmet için ne denli kazançli olurduk?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s