Lokumlu Muffin


Lokumlu Muffin

Esselamü aleyküm dostlar!

Yeni bir haftaya merhaba diyoruz Allah’ın izniyle! Hepimiz için bereketli bir hafta olmasını ümit ediyorum.

***

Yine Oum Soumeyya’da okuduğum bir yazı harekete geçmeme neden oldu. Nedense biz kadınlar eşimizden hediyeler beklerken, bu konuda cimri davranabiliyoruz. Hatta çoğu kez böyle bir şey aklımızın ucundan dahi geçmez, buna gerek duymayız. Belki de zaten eşinizin cebinden çıkacak bir parayla alınan bir hediyenin bir değerinin olmayacağını dahi düşünüyor olabilirsiniz.

Bu konuda önyargılarım vardı ve sizlerin de benzer durumda olduğunuzdan eminim. Mesela Oum Soumeyya sürpriz bâbında eşinin ofisine küçük bir not eşliğinde gül göndermiş. Eşi hayli memnun kalmakla birlikte, iş arkadaşlarının merakını uyandırmış :) Bu meseleyi eşimle paylaşınca, kendisinin de çiçekleri sevdiğinden ve böyle bir hediye almanın erkekleri de sevindirebileceğinden bahsetti.

Hâl böyle olunca, farklı bir fikir bulmak üzere derin araştırmalara koyuldum :) Ve ailemize yeni bir fert katmanın fenâ olmayacağını düşündüm. Eşimin tavşan merakı vardı fakat bakımı konusunda tereddütlerim olunca böyle bir fikre pek sıcak bakmamıştım. Bu düşüncelerimi yenip İnternette tavşan aradım. İkinci el eşyaları satan bir sitede “ücretsiz tavşan” başlığında bir ilanla karşılaştım. Hatta çok yakında ikâmet eden biri söz konusu. Ne mi oldu? Ertesi gün tavşan bizim oldu :) Eşim o kadar memnun oldu ki! Allah’ın emriyle küçük tosunumuza bir de Boncuk arıyoruz :)

Uzun lafın kısası, eşinize sürprizler yapıp onu şaşırtın! :)

***

Bugün sizlerle misafirlerimin beğenisini kazanan bir tarif paylaşacağım. Dilerseniz hemen malzeme listesine geçelim :)

Malzemeler

• 3 yumurta
• ½ su bardağı şeker
• 1 su bardağı yağ
• 1 su bardağı süt
• 1 paket çilekli toz puding (ben Ülker’in pudingini kullandım)
• 1 paket kabartma tozu
• Aldığı kadar un

Üzeri için: File badem

İçi için: Bir kase minik lokum (ben ahududu aromalılarını tercih ettim)

Yapılışı

• Yumurtamızı ve şekerimizi rengi iyice açılana dek çırpıyoruz.
• Geriye kalan malzemelerimizi de ekleyip tekrar çırpıyoruz. Klasik kek kıvamından biraz daha katı bir hamur elde etmeye özen gösteriyoruz.
• Muffin kalıplarımıza kağıt yerleştirip her birinin ortasına bir lokum koyuyoruz. Eğer minik lokumlarınız yoksa, elinizde olanları ikiye veya dörde kesebilirsiniz.
• Lokumların üzerine kalıbın ¾ dolduracak şekilde kek hamurumuzdan döküyoruz. Üzerini file badem ile süslüyoruz.
• Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımızda üzeri kızarana dek pişiriyoruz (yaklaşık 20 dakika).

Âfiyet olsun!

Not: Toz pudingi aroma vermesi için ekledim. Pekâlâ sade veya başka bir aromalı muffin yapabilirsiniz.

Lokumlu Muffin” üzerine 2 yorum

    1. Ve aleyküm selam! Âmin :) Fotografini da ekleyecektim, fakat fotografini çekmek bir türlü nasip olmadi. Tavsani elime almaktan korkuyorum :) Bu nedenle esimin yardimi gerekiyor :)

Bir Cevap Yazın

