Tarçınlı Waffle


Waffle

Esselamü aleyküm dostlar!

Hatırlarsanız sizlerle bir çalışma köşesi projesinden söz etmiştim. İki gündür onunla uğraşmaktaydım. Gereken malzemeleri temin edip eşimin de yardımıyla salonun bir köşesini kendime tahsis etmiş bulunuyorum :)

çalisma kösem

Tevafuk eseri oldukça orjinal ve az yer kaplayan bir masa buldum elhamdülillah. Böyle olunca, evdeki kurulu düzen etkilenmemiş oldu.

Akşam vakti köşeme sığınıp bir şeyler okuyup yazmak bana keyif veriyor. Aynı yolu izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum :) Ayrıca eşimin de kafa dinleyip bir şeyler okuyabileceği bir vakit söz konusu. Kızımızın ailemize kattığı güzelliklerin yanında, vaktimizin çoğunu ona harcamak durumunda kalıyoruz. Lakin git gide kendi başına vakit geçirebilmesi, yürüyerek veya etrafındaki dünyayı keşfetmek adına harcadığı enerji vesilesiyle erken uyuması bizim için büyük bir nimet. Tekrar kendimiz için vakit ayırmayı öğreniyoruz elhamdülillah!

***

Akşam üstü demli bir çay’ın yanına yakışan bir tarif paylaşacağım sizlerle ;) Kek kadar pratik ve kısa sürede ikram edebilirsiniz. Evde bulunduğu için ben waffle’leri waffle makinesiyle pişirdim. Lakin eğer makineniz yoksa, geniş bir tepside pişirip dikdörtgen şeklinde kesebilirsiniz ;)

Malzemeler

• 6 yumurta
• 1 su bardağı şeker
• 1 su bardağı yağ
• 2 su bardağı süt
• Yarım kilo un
• 1 paket kabartma tozu
• 1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı

• Bütün malzemeleri mikserle karıştırıp waffle hamurunu elde ediyoruz.
• Waffle makinemizi ısıtıyoruz. Tam ortasına bir kepçe hamur döküp makinemizin kapağını kapatıyoruz. Yaklaşık 2-3 dakika sonra kapağı açıp waffle’nin rengini kontrol ediyoruz. Yeterince kızarmadıysa yaklaşık bir dakika daha pişiriyoruz. Bir spatula veya çatal yardımıyla waffle’yi makineden alıp soğuması için bir bezin üzerine koyuyoruz.
• Hamur bitesiye dek waffle’leri aynı şekilde pişiriyoruz.
• Waffle’leri sıcak veya soğuk servis ediyoruz. Soğuk tüketildiği taktirde, üzerine pudra şekeri serpmenizi tavsiye ediyorum ;)

Âfiyet olsun!

Tarçınlı Waffle” üzerine 2 yorum

  1. Aleykümselam kardeşim(isminizi bilemediğim için adınızı kullanamadım;)) Çalışma masanız hayırlı olsun, Rabbim istifadeli saatler geçirmenizi nasip eylesin… Benim de hayalim bir köşeciğimin olması ama öncelikli bir konum var; zaman… Oğlumun uyku düzeni daha oturmadığı için bulduğum köşede anlık okumalarla geçiyor. Rabbim hayırlı geniş zamanlar da nasip eder inşallah…

Bir Cevap Yazın

