Zerdeçallı Haşhaşlı Rulo Kurabiye


Zerdeçalli Hashasli Rulo Kurabiye

Esselamü aleyküm dostlar!

Kadınlar olarak hem bedenen hem zihnen kendimizi oldukça yıpratıyoruz. Ev kadını rolünü öyle içselleştirmişiz ki, ondan başka bir rol almak neredeyse imkansız olmuş. Genellikle ev işleriyle kalmayıp, evde oluşabilecek her türlü soruna çözüm bulma işlevliğine erişmiş durumdayız.

Böyle olması biraz da annelerimizin hatası… Neden mi dersiniz? Eşlerimizi kimler yetiştirmiş olabilir? Bizler annelerimizden ne kadar herşey’i üstlenmeyi öğrendiysek, eşlerimiz de hiçbir şey’i üstlenmemeiyi öğrendiler. Bu o kadar doğal bir seyir aldı ki, evlendikten sonra da eşlerinin herşey’i yapması tesekkür gerektirecek bir durum değildi. Bunları zaten yapması gerekiyordu…

Birşeylerin değişmesi adına, küçük işlerle başlayarak eşinize roller üstlenmenizde fayda var. Bu çöpleri değiştirmek ile başlayabilir, çamaşırları makineye atmakla devam edip, evi süpürmek, bulaşık yıkamakta yardımcı olmak veya birlikte yemek yapmak gibi işler de söz konusu olabilir. Bu aşamalar her aile içinde farkli olabilir. Hatta bazı ailelerde ilk aşama, yemek esnasında tuzluğu mutfaktan getirmek dahi olabilir ;)

Sabır gerektiren bir durum olabilir. Lakin, eğer kendinizi düşünüyorsanız, pes etmemekte fayda var :)

***

Sizin için de öyle midir bilmiyorum, fakat evde kendime has bir köşem yoktur. Bunu yeni yeni farkediyorum. “Mutfak” diyenleriniz olabilir. Ama benim ifade etmek istediğim daha farklı bir şey. Aslına bakarsanız, Oum Soumeyya’daki bir yazıdan etkilenip bu satırları yazıyorum. Oum Soumeyya, “müslüman kadınlar için bir çalışma köşesi”nden bahsediyor. Öyle ya, müslüman bir kadın okumalı, ilim’i kendine dert edinmeli, çocuklarının eğitimini en iyi şekilde gerçekleştirmek adına bilgi edinmeli. Kendi gelişimi açısından ve hayatın akışının bir nebze dışında kalabileceğı bir zaman dilimi olmalı müslüman kadının.

Genellikle bizler yemek, ev işleri ve çocuklar dışında kendimize zaman ayıramıyoruz. Hatta bu üç alana öylesine kendimizi kaptırıyoruz ki, çoğu zaman eşimize dahi zaman ayırmaktan aciz kalıyoruz. Oysa ki zaman zaman ev işleri bekleyebilirler ya da yemek öğününü daha pratik tariflerle geçiştirebiliriz. Hatta çocukları büyük annelerine teslim edip (mesela ayda bir defa, birkaç saat boyunca) dinlenme molası verebiliriz.

Bunları göz önünde bulundurarak, gün sonunda kendime bir saat ayırma kararı aldım. Sıkışık zamanlarda birkaç dakika kaçamak yapmaktansa, esas olan bir çalışma alanı hazırlayıp düzenli bir çalışma içine girmek. Böyle bir yol izlemek birçok yönden faydalı olacaktır: dinlenmek ve bilgi edinmek, şarj olmaya ve ertesi günü zihnen daha zinde başlamaya yardımcı olacaktır. Kızımdan önceki okuma alışkanlığımı da tekrar kazanmama vesile olur inşaAllah :)

***

Dilerseniz kurabiye tarifimize geçelim :) Zerdeçal’ı merak edip birkaç hafta önce almıştım. Henüz kullanmadığım bir baharat olduğu için, elim her uzandığında sonrasında vazgeçtim. Ama bu defa zerdeçallı kurabiye yapma konusunda kararlıydım ve yaptım :) Yaptım yapmasına fakat hoş bir aroması olmasına rağmen kurabiyeleri tatmakla yetindim… Zerdeçal konusunda tereddütünüz varsa, kurabiyeler’e katmamanızı öneriyorum. Benden söylemesi ;)

Malzemeler

• 150 gram tereyağı
• 1 çay bardağı yağ
• 1 çay bardağı toz şeker
• 1 çay bardağı yoğurt
• 1 yumurta
• 1 paket kabartma tozu
• Aldığı kadar un (yaklaşık 6 su bardağı)
• 1 tatlı kaşığı zerdeçal
• 1 çay bardağı mavi haşhaş

Yapılışı

• Un ve haşhaş haricindeki bütün malzemeleri yoğurup macun kıvamına getiriyoruz.
• 5 su bardağı un ekleyip hamurumuzu yoğuruyoruz. Kulak memesi yumuşaklığına ulaşıncaya dek kaşık kaşık un ekliyoruz.
• Hamurumuzu yarım santim kalınlığında açıyoruz. Üzerine haşhaşımızı serpip rulo hâline getiriyoruz. Bir stretch film’e sarıp buzdolabında bir saat kadar bekletiyoruz. (Ben iki rulo yaptım).
• Buzdolabından çıkardığımız kurabiye hamurunu parmak kalınlığında dilimliyoruz. Kurabiyelerimizi yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize diziyoruz.
• Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırınımızda üzeri hafif kızarana dek pişiriyoruz (yaklaşık 35 dakika).

Âfiyet olsun!

Bir Cevap Yazın

