Pırasalı Rulo Börek


Pirasali Rulo Börek

Esselamü aleyküm dostlar!

Kızım ile başım dertte! Anne olduğunu zannediyor :) Aslında bu benden kaynaklanan bir hata. Kızım’a farklı şekillerde hitap ediyorum: ismiyle, canım, kızım veya birtanem gbi kelimelerle ve “anneciğim” dediğim de oluyordu. Ailedeki bireylerin ismini söyleyerek nerede olduklarını sordum. Bir tanesi hariç bütün sorulara doğru cevap verildi. Evet, tahmin ettiğiniz üzere, “Anne nerede?” dediğimde, parmağını kendine doğrulttu :) Bu hatayı telafi etmek üzere hayli çaba sarf ediyorum inşaAllah :) Bu konuda dikkatli olmakta fayda var ;)

Söze kızım ile başlamışken, bu yolda devam edelim :) Bir yaşından itibaren bebeklerin dişlerinin fırçalanması konusunda doktorlar tarafından öneriler almıştım. Yine malzeme satmak üzere yapıldığını zannettiğim bu bilgilendirme zincirinin aslında ne kadar haklı olduğunun farkına vardım. Birkaç gün önce kızımın dişlerinin biraz sarardıklarını gördüm. Sütün yanı sıra çok farklı gıda takviyeleri alan kızım, ister istemez şekerli gıdalar da tüketiyor. Gündüz uykularını hesaba katarsak, uzun süre ağzı kapalı ve bakterilere davetiye açacak ortam oluşuyor. Bu nedenle diş fırçamızı ve macunumuzu almış bulunduk :) Kızım çok memnun ve dişlerini fırçalatmak konusunda hiç zorluk çıkartmıyor elhamdülillah. Hatta diş çıkarttığı için, fırça ile bir nevi diş etlerini kaşıdığım için çok hoşuna gidiyor :) Demek ki neymiş? Uzmanların anlattıklarına karşı her zaman önyargılı yaklaşmamak gerekiyormuş :)

Dilerseniz tarifimize geçelim :) Bugün sizler için pırasalı bir börek hazırladım. Daha önce börek yapımında kullanmadığım pırasa, oldukça lezzetli bir börek ortaya çıkardı. Kullandığımız malzemeler şöyle :

Malzemeler

• 3 büyük yufka

İçi için:
• 3 pırasa
• Tuz
• Pul biber

Sosu için:
• 1 çay bardağı yoğurt
• 1 çay bardağı süt
• 1 çay bardağı yağ
• 1 yumurta
• 1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:
• Rendelenmiş kaşar peyniri
• Susam ve çörek otu

Yapılışı

• Pırasalarımızı ince ince doğrayıp bir çay bardağı su ile orta ateşte pişiriyoruz.
• Pırasamızı soğumaya bırakıp sosumuz için gerekli bütün malzemeleri bir çatal yardımı ile çırpıyoruz.
• Kalıbımızı yağlıyoruz. Ben dikdörtgen bir kalıp tercih ettim.
• Silikon bir fırça yardımıyla birinci yufkamıza sosumuzu sürüyoruz. Pırasamızın üçte birini yufkamıza eşit bir şekilde dağıtıp yufkamızı rulo hâline getiriyoruz.
• Elde ettiğimiz ruloyu kalıbımızın ortasından başlayarak yuvarlak bir şekilde sarıyoruz.
• Diğer yufkaları aynı şekilde hazırlayıp kalıba yerleştiriyoruz. Ben üçüncü ruloyu ikiye bölüp kalıbın her iki tarafına yerleştirmek durumunda kaldım.
• Kalan sosumuzu böreğimizin yüzüne döküp silikon fırça yardımıyla sürüyoruz.
• Böreğimizi kaşar peyniri, susam ve çörek otuyla süslüyoruz ve stretch film ile kapatıp yaklaşık 1 saat buzdolabında bekletiyoruz. Lezzetlerin harmanlanması ve hamurumuzun yumuşaması adına bu etap oldukça önemli.
• Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımızda üzeri kızarana dek pişiriyoruz (yaklaşık yarım saat). Fırından çıkınca böreğimizin 15-20 dakika kadar ılımasını bekleyip servis ediyoruz.

Âfiyet olsun!

Not: Bu ölçüler ile 6 porsiyon elde ediyoruz.

Bir Cevap Yazın

