Balkabağı Tatlısı


Bal kabagi tatlisi

Esselamü aleyküm! :)

Gününüz hayırlı ve bereketli olsun inşaAllah!

Uzun süre sonra sizlerle yeni bir tarif paylaşıyorum. Yoğun hayat temposu, ahir zamandaki vakit bereketsizliği, farklı rolleri üstlenmedeki yoğunluk gibi farklı sebeplerle blog’a yeterli zaman ayıramıyorum malesef. Pazar gününün temposu daha yavaş olunca, hafif ve kolay bir tarif paylaşmak istedim sizlerle.

Malum balkabağının bol olduğu bir dönemdeyiz. Yapması da oldukça zahmetsiz olunca, bu soğuk günlerde tüketilenler listesine ekleniveriyor :) Eh, o halde sanırım tarif’e geçmenin zaman’ı geldi :)

Malzemeler

  • 1 orta boy kabak (yaklaşık dört kiloluk, hazırlanınca 3 kilo kalıyor)
  • 2 su bardağı şeker
  • Üzerini süslemek üzere birkaç ceviz.

Yapılışı

  • Balkabağımızı dilimler hâline getirip orta kısımlarını temizliyoruz. (Saçlar için çok faydalı olan çekerdekleri kurutup tüketmenizi tavsiye ediyorum).
  • Dilimlediğimiz kabağın kabuklarını da soyup dilediğimiz şekilde doğruyoruz. Ben küçük küpler hâline getirmeyi her daim tercih ediyorum. Böylece hem görüntü daha hoş hem de tüketmesi daha kolay oluyor.
  • Kabakları doğradıkça bir tencereye koyuyoruz. Bu etapta, 3-5 santim kabak doldukça yarım su bardağı kadar şeker serpiyoruz. Böylece kabak suyunu daha kolay bırakacaktır.
  • Tenceremizin kapağını kapatıp yaklaşık 2 saat bekletiyoruz.
  • Tenceremizi ocağa koyup yüksek hararette kaynamasını sağlıyoruz. Sonrasında kısık hararette yaklaşık yarım saat pişiriyoruz. Soğuyasıya kabak tam kıvamına gelecektir.

Âfiyet olsun!

 

Not: İsteğe göre yarım limon suyu eklenebilir.

Bir Cevap Yazın

