Portakal Şekerlemeli Muffin


Portakal Sekerlemeli Muffin

Haftaya tatlı bir tarif ile başlayalım istedim. Kakao ve portakal muhteşem bir tat uyumuna sahiptirler. Yumuşacık bir muffin’in içinde buluştuklarında ise sonuç muazzam oluyor.

Malzemeler

• 3 yumurta
• 1 su bardağı şeker
• 1 su bardağı sıvı yağ
• Yarım çay bardağı süt
• Yarım çay bardağı nişasta
• 1 kabartma tozu
• Portakal şekerlemesi
• İsteğe göre kakao
• Aldığı kadar un

Yapılışı

• Yumurtalarımızı şekerimizle rengi iyice açılana dek çırpıyoruz.
• İçine sütümüzü ve yağımızı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Sonra sırasıyla nişastamızı, unumuzu, kakaomuzu ve kabartma tozumuzu ilave ediyoruz.
• Minik küpler hâlinde doğradığımız portakal şekerlerimizi muffin hamurumuza katıp karıştırıyoruz.
• Hamurumuzu muffin kalıplarına döküyoruz. Ben kağıt kalıpları muffinler için hazırlanmış bir teflon kalıba yerleştiriyorum. Böylece hamurumu dilediğim kıvamda hazırlıyorum. Ayrıca daha güzel bir sonuç elde ediyorum.
• Muffinlerimizi önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımızda yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.

Âfiyet olsun!

Not: Portakal şekerlemesini portakal kabuklarıyla yaptım. İleriki zamanlarda tarifini vereceğim inşaAllah. Sabırsız olanlarınız var ise, Google amca size gerekli ipuçlarını verecektir :)

Bir Cevap Yazın

