Benden Öte…


Bilmek ne kadar açarsa beynimizde kapıları, o kadar bilinmez kapı durur karşımızda. Her tefekkürün ardından, tefekküre sunulan tepsi tepsi mesele iştahımızı kabartan. Ben, bence, bana göre ile başlayan, kıran, inciten, yıkan cümleler sarf ettiklerimiz.

Hiç alın teri akıtmadan, saksıda bir gonca gül yetiştirmeden, amacı; belirsiz kelimeler, cümleler kurduran kudurası iştahımız. Herkül misali, ya da yenilmez conan gibiyiz, güç bendelerin altında.

Hayat nedir? Yaşamak mı, nefes almak temeline oturtulmuş. Özgür olabilmek mi? Kim özgürüm diyebiliyorsa öne çıksın. Öncü olsun. Başka türlü sormak gerekirse; bunca kafa şişirme, beyin yormalar niye? Cevabı illa karmaşık kelimelerde, felsefi terimlerde mi saklı ki, dilimizi bile anlamadan onlarca, yüzlerce cümleler kurduğumuz halde birbirimizi anlamıyoruz.

Düşündüğümüzü anlatıyoruz. Anlaşılsın diye; diyaloglar, mesajlaşmalar, sohbetler ediyoruz. Sonunda ya birileri kırılmış oluyor, ya umursamaz, ya da dinlemiş.. sadece dinlemiş, anlamı bulamamış, ötesinden bihaber. Gülünesi durum şudur ki, herkes en doğru duruşla poz vermektedir. Karşısındakinin fikirlerini, başka bir yerde bir anda silmiştir, silinmeyen borçlara karıştırmadan.

Yazmaktan, konuşmaktan korkuyorum. İşte bu sebeplerden. Benden öte bir canlı olup çıkacakmışım gibi geliyor, boğuyor.. boğuluyorum.. Çünkü benden öte olanı yenemiyorum. Hep bir adım önde, tam ensesinden tutup savurup atacağım.. hızlanıyor, uçuyor mübarek. Ve gülmek geliyor içimden, en hazlı anlarımda gibi.. Timsah hayvanının tersi gibi.. o ağlarmış, ben gülüyorum.. içim sızlayarak.. çatlayana kadar.

Ve haykırmak istiyorum; her bildiğiniz yanlış diye. İşte kapıyı ben buldum ve araladım. Ama gözlerimi kapamışım…

“hayat bildiğiniz gibi işte…”

Ahmet Üstüntürk

Bir Cevap Yazın

